UKM

Någon som hört talas om UKM?


I helgen var det UNG KULTUR MÖTS i Tidaholm på sagabiografen. Jag besökte kulturfesten på invigningsdagen, där ett handfull band spelade. Men det fanns två band som fångade min uppmärksamhet särskilt mycket, där jag satt som publik och stampade i takt. Två coverband ett från Karlsborg och ett från Hjo.
När jag satt där, tänkte jag för mig själv: " Varför hade jag aldrig hört talas om dessa band förut?"


När vi planerade musikgalan i HJO hade vi stora bekymmer att hitta lokala artister, från Hjo med närliggande områden. Efter en musikgala brukar vi få in mängder av intresseförfrågningar från artister som vill spela. I bland har man tur och skickar in i rätt tidpunkt och ibland springer vi in i ett band vi gillar eller hört talas om. Vi skulle vilja att fler band kunde spela, som har olika åldrar, olika musikstilar och kommer från olika städer. Men övervägande delen går mycket arbete åt att hitta artister som ska spela. Vi vill veta att ni finns!! Så passa på och gör pr för era band här i vår gästbok, skriv om er själva, önska artister och skicka kontaktuppgifter. Vet vi inte att ni finns, så kan vi heller inte boka er! Oavsett om du är 13 år från Alingsås eller 35 i Tidaholm, gör ett avstamp i vår gästbok att du finns, så ses vi förhoppningsvis i framtiden!

Tack för alla ni som skickat in intresseförfrågningar. Vi har inte glömt er! Men påminn oss gärna!

Mvh Lokatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0