Robert Norberg - Trubadur


Här kommer en liten hälsning till alla besöakre från Robert Norberg, vår senaste tillskott av trubadur den 30 novebmer i Skövde.

image6

"Tjena! Mitt namn är Robert Norberg, jag är 27 år och jag studerar just nu Musik- och ljudproduktion vid Högskolan i Skövde. Jag kommer ursprungligen från Mölndal som ligger bredvid Göteborg. Nu är jag sedan ett och ett halvt år bosatt i Skara, där min utbildning ligger. Min passion är låtskrivandet och jag skriver låtar både till mig själv som soloartist men också till mitt band Quite Swedish (som för övrigt uppträde på Lokatts musikturné i Tidaholm den 9 juni). När jag komponerar brukar det oftast bli i pop/rock genren, mycket gitarrinspirerat.
Svårast med att vara trubadur är att få fram en bra bredd på låtar, något som alla tycker om. Jag försöker hålla min personliga smak utanför till en viss del när det gäller val av låtar. Självklart tycker jag om alla låtar jag spelar men jag försöker vidga mina musikaliska vyer ".


Besök Robert på myspace:
http://www.myspace.com/larsrobertnorberg 

Besök Robert band på myspace:
http://www.quiteswedish.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0